keskiviikko 16. huhtikuuta 2014

Perillä!

Perillä ollaan, mutta ei taaskaan ilman kommelluksia! Voiko muuta olettaa kun kyseessä on Elisa ja Niina, no eipä tietenkään..

Eli pienten matkatavaraongelmien jälkeen siis päästiin nousemaan Helsinki-Vantaalta turvallisesti koneeseen ja lento sujui hyvin. Saatiin sumplittua paikatkin vierekkäin, vaikka ne olivatkin aluksi peräkkäin. Kiitos kivan sedän!

Kun laskeuduttiin Köpenhaminan kentälle oli kello noin 11:30 ja seuraa lento Köpenhaminasta- Århussiin lähtisi kello 12:30. Huomattiin olevamme hieman isommalla kylällä, sillä emme löytäneet vessaan kentältä.. Noin 20 minuutin kuluttua sattumalta törmäsimme vessaan ja tämän jälkeen lähdettiin etsimään jotain lounasta, koska nälkä alkoi jo hieman kurnia ja perillä Randerssissa olisimme vasta 15:00 jälkeen. Löydettiinkin kiva kahvila josta ostimme sämpylät ja jugurtit. Elisa sitten sattumalta katsoi kelloa ja tajusi että pian on jo kiire lennolle. Sämpylät suuhun ja juoksu kohti terminaali ykköstä. Samassa alkoi joku tanskalainen täti kuuluttaa englanniksi: Matkustajat  Elisha Shaari ja Njhina Sjhuusanna Sheila saapukaa portille plaaplaaplaa.. Elisa säntäsi juoksuun, mutta minua (Niinaa) alkoi yksinkertaisesti naurattamaan niin paljon se tyyli jolla täti sanoi meidän nimet, että en pystynyt kuin nauramaan ja yritin samalla kantaa painavia käsimatkatavaroita olalla. Elisa huutaa että terminaali raikuu "NIINA NYT ET HEITÄ LÄSKIKS, JUOKSEE!!!" ja huutaa toiseen väliin "WE ARE COMING, DONT CLOSE THE DOORS!!". Tämän jälkeen nauroin vielä enemmän :D:D Noh kerittiin koneeseen ja ilmakuoppiakin oli ihan kiitettävästi matkan aikana. Konekkaan ei tainnut olla ihan tältä vuosisadalta.

Helsinki-Vantaalla odottamassa koneen lähtöä
Päästiin Århusin lentokentälle ja ei oltu ihan varmoja tultiinko autiomaahan vai lentokentälle. Ei siis missään ketään, paitsi tietysti koneesta poistuvat. Lentokenttä oli ihan autio ja mikään pulju ei ollut auki, ei eden se info tiski.. No sitten me odotettiin ja odotettiin bussia Randerssiin ja sitä ei vaan kuulu. Eräänkin kerran pari suht tunkeilevaa taksikuskia tuli kertomaan kuinka heidän kyydissä pääsee 500DK hintaan Randerssiin, mutta kieltäydyttiin. Tanskan yhteyshenkilö soitti ja otti asioista selvää ja ilmoitti, että tulee hakemaan meidän koska bussi tulisi vasta kahden tunnin päästä.. Jep, hyvin meni! No nyt ollaan täällä ihanassa talossa ja tuntuu kyllä heti ihan "kodilta" ! Ensimmäinen kauppareissu oli suht helposti hoidettu ja osattiin vielä kotiinkin takaisin!

Tuliaisia Suomesta tanskan yhteyshenkilölle Pialle

Ekan kauppareissun saalis

Todisteena teille että syödään muutakin kuin Daim kakkua !

Kotitalo <3
Näihin kuviin ja tunnelmiin! Palaillaan taas (:
- Elisa & Niina -

1. Haha, seikkailut on oleellinen osa reissaamista. ;) Ja voi miten suloinen kotitalo teillä on! Asutteko kaksistaan vai onko kyseessä soluasunto?

1. Jep seikkailuja koko reissu täynnä, saa nähdä mitä vielä tulee eteen :D Talo on jonkunlainen majatalo. Huoneita on 4. Ensimmäinen yö saatiin olla kahdestaan, mutta seuraavana päivänä tuli joka huoneeseen tanskalaisia. Nyt taas ollaan kahdestaan ainakin hetki. :)